ورود و ثبت نام
جهت ارسال مقاله و شرکت در همایش ها ، ابتدا باید در سامانه ثبت نام کرده و در همایش مورد نظر خود عضو شوید . سپس به کمک کنترل پنل خود می توانید اقدام به ثبت و ارسال مقاله های خود نمایید.




پوستر کنفرانس
اطلاعات دبیرخانه

درباره کنفرانس

 

تنوع بسيار گسترده شرايط سرزمين، از نظر آب، هوا، خاك، منابع آب، منطقه، رطوبت، ارتفاع و تجربه‌هاي نيروهاي انساني در كشاورزي و... همه و همه دلالت بر ظرفيت‌ها و امكانات بالقوه و بالفعل وسيعي دارد كه قلب هر كسي را كه براي اين آب و خاك و اين مردم مي‌تپد و هيجان مي‌آورد و بهره‌برداري از اين منابع لايزال خدادادي را براي بهبود شرايط زندگي نسل‌هاي كنوني و آينده اين سرزمين به صورت آرزويي در دسترس ولي مستلزم تلاش فراوان جلوه مي‌دهد.

رشد و توسعه پايدار كشاورزي از مهم‌ترين هدف‌هاي هر دولتي است كه تحقق آن طريق تحولات بنيادي همه جانبه در ساختار كشاورزي، مديريت و بهره‌برداري مطلوب از منابع و امكانات، سازماندهي و هدايت سنجيده فعاليت‌ها در چارچوب برنامه‌ريزي علمي و منطقي امكان‌پذير خواهد بود. بر همين اساس، بخش كشاورزي و امنیت غذایی در كليه برنامه‌هاي توسعه كشور از اولويت ويژه‌اي برخوردار بوده و به عنوان محور و اساس توسعه اقتصادي كشور مورد توجه قرار داشته است. بي شك در دنياي امروز دستيابي به توسعه پايدار در امنيت غذايي بدون در نظر گرفتن توسعه کشاورزی روستایی امكانپذير نمي‌باشد. بزرگترين عامل در جهت افزايش درآمد و ارتقاء سطح زندگي روستاييان گسترش صنايع تبديلي و تكميلي كشاورزي است. اين گونه صنايع به سرمايه‌گذاري چندان نياز ندارند و مي تواند سرمايه هاي اندك محلي را جذب نمايند. 

با نگاه به این موضوع دبیرخانه کنفرانس پس از برگزاری موفق کنفرانس اول، در نظر دارد «دومین کنفرانس ملی و اولين كنفرانس بين المللي کشاورزی پایدار، منابع طبیعی، محیط زیست و توسعه روستایی» را با همکاری مجامع و مراکز علمی و اساتید دانشگاه‌های کشور را ىر روزهای 27 و 28 اردیبهشت سال 95 در مرکز همایشهای پردیس منابع طبیعی دانشگاه تهران  برگزار نماید، دبیرخانه بر آن است تا با گردآوردن صاحبنظران، دانشگاهیان، کارشناسان و دیگر علاقه‌مندان، به بررسی تحقیقات، مطالعات و پژوهش‌های صورت گرفته در این زمینه بپردازد. امید است تا اساتید، فرهیختگان و پژوهشگران با ارائه ديدگاه‌ها، آثار و پیشنهاد‌های خود در غالب مقالات پژوهشی، نظری و کاربردی بر غنای این رویداد علمی بيفزايند.

 

 

 

 

راهنماي نگارش مقالات

تعرفه کنفرانس

مقالات كنفراس پیشین

تصاویر كنفرانس نخست
سامانه کنفرانس‌های شباک