ورود و ثبت نام
جهت ارسال مقاله و شرکت در همایش ها ، ابتدا باید در سامانه ثبت نام کرده و در همایش مورد نظر خود عضو شوید . سپس به کمک کنترل پنل خود می توانید اقدام به ثبت و ارسال مقاله های خود نمایید.




پوستر کنفرانس
اطلاعات دبیرخانه

گزارش کنفرانس اول

سـابقـه کنفـرانس:

 

معــرفی

در تحکیم پایه‌های اقتصادی بسیاری از کشورهای در حال توسعه از جمله ایران کشاورزی نقشی بی بدیل را ایفا می‌کند. از سوی دیگر کشور ایران با توجه به موقعیت جفرافیایی و اقلیمی خود باید موضوع توسعه پایدار را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهد. مفهوم توسعه پايدار را می‌توان يک تغيير مهم در فهم رابطه انسان با طبيعت و خود دانست. با این تعریف توسعه پايدار و مفاهیمی از این دست با توجه به شعائر نخستین‌شان، حفاظت از محيط زيست را با تغيير رويکرد نسبت به طبيعت مورد نظر قرار می‌دهند.

روشن است توجه به نیازهای نسل‌های آتی و بهره‌برداری بهینه از منابع طبیعی این سرزمین از جمله منابع آبی، خاک، مراتع، جنگل‌ها، آبزیان و... مسیر دستیابی به توسعه پایدار خواهد بود. با نگاه به این موضوع دبیرخانه کنفرانس «کشاورزی پایدار، محیط زیست و توسعه روستایی» با همکاری مجامع و مراکز علمی و اساتید دانشگاه‌های کشور، بر آن است تا با گردآوردن صاحبنظران، دانشگاهیان، کارشناسان و دیگر علاقه مندان، به بررسی تحقیقات، مطالعات و پژوهش‌های صورت گرفته در این زمینه پردازد. امید است اساتید، فرهیختگان و پژوهشگران با ارائه ديدگاه‌ها، آثار و پیشنهاده‌های خود در ارتباط با محورها و موضوعات این کنفرانس از طریق مقالات پژوهشی، نظری و کاربردی بر غنای علمی آن بيفزايند.

  

  

گزارش اجمالی

نخستین کنفرانس ملی کشاورزی پایدار، محیط زیست و توسعه روستایی، در روز چهار‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه ۹۴ در محل تالار مجتمع فرهنگی و هنری امید شهرستان کوهدشت با حضور استادان، فرهیختگان و دانشجویان برگزار شد. دبیرخانه نخستین کنفرانس در ابتدای مهرماه سال 1393 با شروع سال تحصیلی با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی کوهدشت، شرکت پنام خط نوین و دانشگاه پیام نور تشکیل شد. در پیش نشست نخست، دعوتنامه جذب اعضای کمیته علمی را ارسال و پس از آن فراخوان پذیرش مقاله اعلام نمود. بر اساس جدول زمان‌بندی همایش، آخرین مهلت ارسال اصل مقالات نیز تا 15 فروردین سال 1394 تعیین شد. در این مدت 214 مقاله به دبیرخانه همایش واصل شد، که 56 مقاله در روز کنفرانس به صورت پوستر و سخنرانی ارائه شد. از این تعداد 8 مقاله برگزیده به صورت سخنرانی و بقیه نیز به صورت پوستر در کنفرانس ارائه شد.

در روز برگزاری، در افتتاحیه ریاست جهاد کشاورزی کوهدشت همچنین دبیر علمی کنفرانس در در مورد آسیب‌های و چالش‌های کشاورزی و محیط زیست استان لرستان به ایراد سخنرانی پرداختند. اين همايش با برگزاري سه پنل و  ارائه بيش از 8 مقاله برتر به کار خود پايان داد. 

  

 

  

   

 

 

 

 

راهنماي نگارش مقالات

تعرفه کنفرانس

مقالات كنفراس پیشین

تصاویر كنفرانس نخست
سامانه کنفرانس‌های شباک